اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

خط و ربط| از گام نخست دولت زاکانی تا نامه همتی به «ناسا»/رئیسی: روش کار من، در اتاق نشستن نیست

بسته هجدهم «خط و ربط» آنچه در روز سیزدهم خرداد در سپهر انتخابات 1400 گذشته را گزیده و در اختیار مخاطبان خبرگزاری فارس قرار داده است.

خط و ربط| از گام نخست دولت زاکانی تا نامه همتی به «ناسا»/رئیسی: روش کار من، در اتاق نشستن نیست

گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس: بسته هجدهم «خط و ربط» آنچه در روز سیزدهم خرداد در سپهر انتخابات 1400 گذشته را گزیده و در اختیار مخاطبان خبرگزاری فارس قرار داده است.

گام نخست دولت زاکانی

زاکانی معتقده که امروز مسببان وضع موجود، مدعی اصلاح کشور شده‌اند و هیچکسی مسئولیت 8 سال اخیر را برعهده نمی‌گیرد، او گفته: برای مبارزه با اژدهای هفت سر فساد آمده‌ام و معتقدم ریشه مشکلات کشور در همین‌جاست.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس درباره برنامه‌اش هم گفته که یک برنامه تحولی در ۴ محور آماده کرده‌ایم که شامل «اقتصاد و مدیریت»، «اجتماع و فرهنگ»، «سیاست و امنیت» و «سیاست خارجی» می‌شود.

زاکانی وعده داده که اولین گام دولت «اقدام و اصلاح»، اصلاح خود دولت خواهد بود و گفته: تحول در سیاست خارجی از طریق توسعه ارتباط با 15 کشور همسایه و محور مقاومت، از جمله برنامه‌های دولت آینده خواهد بود.

جلیلی از مردم قول گرفت

سعید جلیلی گفته: اینکه بنده گفتم یکی از مشکلات کشور، کار نمایشی است، به این معنا نیست که با نمایش مخالف هستم. اگر کار واقعی انجام بشود، حتماً باید آن را نمایش داد.

دولت سایه یعنی سایه مردم باید بر سر دولت باشد. سازوکاری باید داشته باشیم که مردم بتوانند سایه خود را بر سر دولت داشته باشند. این ترجمان امر به معروف و نهی از منکر است. امر به معروف و نهی از منکر منحصر به دو موضوع کوچک نیست.

من از مردم می‌خواهم قول بگیرم که معطل کسی نمانند و هر کسی که رئیس‌جمهور شد، مردم این هسته‌ها را تشکیل دهند تا به بهبود امور کمک کنند.

روش کار من، در اتاق نشستن نیست

سید ابراهیم رئیسی درباره اولین جمله خود به مردم در صورت پیروزی در انتخابات گفته که به مردم ایران می‌گفتم که امروز پایان فساد و رانت در کشور است.

او تأکید کرده که روش کار من، در اتاق نشستن نیست و گفته: حتماً برنامه دارم که اوایل تشکیل دولت تا زمانی که کار شکل بگیرد، هفته ای یک بار از طریق رسانه ملی با مردم سخن بگویم. پس از آن نیز حتماً ماهی یک بار با مردم سخن خواهم گفت.

رئیس معتقده که اگر ما برای اشتغال و مسکن آنها مساعدت کنیم، خودشان مسأله ازدواج را حل می‌کنند. او اولویت اول خودش را هم معیشت و سفره مردم عنوان کرده.

نباید قهر کنیم/ تحریم مانع کار نیست

محسن مهرعلیزاده بیانیه دوم انتخاباتی خود را صادر کرده و گفته: دولت من از بدنه کار آزموده جریان اصلاحات و البته اصولگرایان معتقد به اصلاحات تشکیل می‌شود.

او معتقده که دقیقا در همان لحظه تاریخی ایستاده‌ایم که نباید قهر کنیم، نباید یکدیگر را تنها بگذاریم، نباید ذهنمان را پر کنیم از کینه و غم، نباید فراموش کنیم که همیشه یک ملت بوده‌ایم.

او در سخنانی هم به مردم قول شفافیت و صداقت داده و گفته: رئیس‌جمهور اگر فردی مسلط به قانون و مسلط به حوزه‌ اجرا باشد نمی‌تواند بگوید اختیاراتم کم است

مهرعلیزاده معتقده که درصد خیلی کمی از مشکلات کشور مربوط به تحریم است؛ تحریم‌مانع کار نیست بلکه بروکراسی و خویشاوندگرایی مانع کار است.

 

30 سال بنگاه‌داری کرده‌ام

عبدالناصر همتی معتقده که مشکل مردم اقتصادی است و باید اجازه داد کشور را یک اقتصاددان اداره کند. او گفته هیچ یک از نامزدها سابقه کار اقتصادی نکرده‌اند اما من 30 سال بنگاه‌داری کرده‌ام.

رونمایی رضایی از طرح نهضت خانه‌سازی ایرانیان

محسن رضایی طرح نهضت خانه‌سازی ایرانیان را از مهمترین اولویت‌های دولت خود عنوان کرده و گفته: با مطالعه به طرحی رسیدیم که کسانی که خانه می‌سازند را به بازار سرمایه متصل می‌کنیم و خریداران خانه را به بانک‌ها. متقاضیان مسکن هم در این طرح فقط 10درصد آورده خواهند داشت.

او این را هم گفته که دولت من دولت تهران نیست، دولت من دولت همه مردم ایران است.

از نیاز‌های مردم جا مانده‌ایم

قاضی‌زاده هاشمی جامعه را موجودی رو به رشد توصیف کرده و گفته: علت عقب‌ماندگی دولت‌ها به خاطر این بوده که عملکرد آنها متوازن و همزمان با نیاز‌های مردم نبوده است

کاندیداتوئیت|راهکار زاکانی برای کاهش سن ازدواج/ تکذیب فعالیت توئیتری رئیسی
 


 


 



 

 


 


نکته آخر این بخش اینکه سخنگوی شورای هماهنگی ستادهای مردمی آیت الله رئیسی درباره صفحه سید ابراهیم رئیسی در توئتیر آب پاکی را روی دست همه ریخته و گفته که صفحاتی که در توییتر به نام آیت‌الله رییسی فعال است ارتباطی با ایشان ندارد و مطالب آنها فاقد استناد است.

همتی هم برای ناسا نامه نوشت/ اصلاحات به همتی نزدیک‌تر شد؟

 

عبدالناصر همتی طی نامه‌ای به نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان (ناسا) درخواست حضور در این تشکیلات انتخاباتی برای ارائه برنامه‌های خود داده است.

او در این نامه‌ به نمایندگی خود برای جبهه اصلاحات در این دوره از انتخابات تاکید کرده.

جواد امام، دبیرکل مجمع ایثارگران اصلاح طلب گفته که جبهه اصلاحات ایران هنوز نه درخواست همتی و نه درخواست مهرعلیزاده را نپذیرفته و هر زمان نتیجه مشخص شود اعلام می‌شود.

محمد عطریانفر، از اعضای مرکزی کارگزاران در پاسخ به این سوال که حزب کارگزاران از همتی حمایت می‌کند یا خیر گفته که پاسخ مختصر من بله است. او معتقده که همتی و مهرعلیزاده با هم حرکت می‌کنند و قبل از پایان رقابت انتخاباتی هر کدام موقعیت بهتری داشت، دیگری به سود او کنار می‌رود.

حمیدرضا جلایی‌پور، عضو حزب اتحاد ملّت معتقده که اصلاح‌طلب‌ها با قهر و رأی ندادن ضعیف‌تر می‌شوند. او گفته: رای ایران، برای توسعه، برای مقاومت در برابر اقتدارگرایی و برای پیروز نشدن نامزد مد نظرشان به عبدالناصر همتی رای می‌دهم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول